0
LA EDUCACIÓN PATRIMONIAL CENTRADA EN LOS VÍNCULOS
-5%

LA EDUCACIÓN PATRIMONIAL CENTRADA EN LOS VÍNCULOS

El origami de bienes, valores y personas

FONTAL MERILLAS, OLAIA

16,00 €
15,20 €
IVE incluído
En stock
Editorial:
TREA EDICIONES
Ano de edición:
2022
Materia
Ensaio
ISBN:
978-84-19525-12-3
Páxinas:
122
Encadernación:
Tapa blanda
Colección:
MUSEOLOGIA Y PATRIMONIO CULTURAL
Idioma:
Español
16,00 €
15,20 €
IVE incluído
En stock
Engadir a favoritos

Desde que en 2003 publicásemos el primer monográfico sobre educación patrimonial en esta misma editorial, hemos articulado un modelo de educación patrimonial centrado en la noción de vínculo que, a su vez, sitúa como elemento esencial del concepto de patrimonio la dimensión humana, a las personas, en definitiva. Desde este enfoque hemos ido superando la noción de patrimonio como bien cultural, para aproximarnos a una concepción relacional, mucho más compleja —pero, al tiempo, realista—, que entiende el patrimonio como la relación entre los bienes culturales y las personas o comunidades; precisamente, cuando estas atribuyen valor a esos bienes culturales, hacen que el patrimonio tome su sentido completo, verdadero. Esa proyección de valores genera un vínculo identitario que nos permite hablar de patrimonio de facto. La educación patrimonial entendida desde el enfoque centrado en los vínculos permite que transitemos desde patrimonios potenciales (cuando aún no tenemos ningún tipo de relación establecida con ellos) a patrimonios efectivos.
Este libro ahonda en el enfoque de los vínculos y, para ello, profundiza en el concepto de patrimonio, buscando el elemento esencial o diferencial tanto del sustantivo (patrimonio) como del adjetivo (patrimonial) para, desde ahí, desplegar el concepto de patrimonialidad. Se propone un recorrido por el cambio habido en las dos últimas décadas hacia el foco de atención —tanto en la normativa internacional y europea, como en la propia epistemología derivada o paralela—, donde el concepto de patrimonio ha transitado desde el interés por el objeto hasta situar al sujeto como eje, para centrarse en el vínculo, nodo del enfoque que defendemos.
Exploramos la naturaleza del concepto de vínculo patrimonial a partir de su relación con los procesos de patrimonialización (conocer comprender-respetar-valorar-sensibilizar-cuidar-disfutar-transmitir-patrimonializar) para desentramar la complejidad del propio concepto de vínculo desde la metáfora del origami. Finalmente, nos centramos en algunas dimensiones particulares de este enfoque: la educación artística centrada en la incorporación de los procesos creativos a la secuencia de procesos de patrimonialización, la dimensión contemporánea como clave en el propio concepto de patrimonio, junto con la importancia de los entornos digitales en el nuevo marco de acceso y aprendizaje del patrimonio cultural.

Artículos relacionados

  • O QUE ESTOU A DICIR CANDO DIGO <<ALTRI NON>> -5%
    O QUE ESTOU A DICIR CANDO DIGO <>
    XOSÉ DE CEA
    Dende que se soubo que a multinacional portuguesa Altri e a galega Greenalia escollera o concello de Palas de Rei para construír a fábrica de celulosa soluble máis grande de Europa, miles de persoas rebeláronse contra un proxecto que ameaza non só a comarca do Ulloa, senón o conxunto da nosa terra. Especialistas de diversas disciplinas científicas están a advertir sobre os efec...
    En stock

    14,95 €14,20 €

  • A INDUSTRIA ONTE E HOXE -5%
    A INDUSTRIA ONTE E HOXE
    XOÁN CARMONA BADÍA / EDELMIRO LÓPEZ IGLESIAS
    Xoán Carmona e Edelmiro López Iglesias conseguen, grazas á súa análise feita non só con rigor, senón cun novo foco iluminador, botar por terra algúns elementos que mesmo funcionan como un axioma social no ideario colectivo. Á contra do que se di, Galiza é unha economía industrial. Éo desde que existiu industria - onte - e hoxe con maior peso, en Valor Engadido Bruto (VEB) e mai...
    En stock

    15,60 €14,82 €

  • NAZISMO E CLASE OBREIRA 1933-1993 -5%
    NAZISMO E CLASE OBREIRA 1933-1993
    SERGIO FONTEGHER BOLOGNA
    En Nazismo e clase obreira 1933-1993, Sergio Fontegher Bologna fálanos do papel da clase obreira nos anos anteriores e posteriores á toma do poder nazi. Ao analizar as condicións de vida das persoas traballadoras e os acontecementos máis cruciais do período (desde o masacre obreiro de Berlín en 1929 até a historia das bandas de rúa xuvenís antinazis e as redadas das SA nos bare...
    En stock

    17,95 €17,05 €

  • JESÚS PEREIRA VILARIÑO. UN MESTRE INESQUECIBLE. -5%
    JESÚS PEREIRA VILARIÑO. UN MESTRE INESQUECIBLE.
    XOANA PINTOS / FRANCISCO COLLANTES
    Jesús Pereira Vilariño, mestre, tivo por oficio e paixón a ensinanza. Comeza o seu maxisterio durante a República nas escolas públicas, en especial en Santa Cruz de Ribadulla. Tras o golpe de estado é sancionado e separado do ensino. Durante algún tempo traballa noutros oficios ata que retoma a docencia-en centros privados- e remata a súa traxectoria profesional na Escola Norm...
    En stock

    10,00 €9,50 €

  • PASADO E PRESENTE DA VIVENDA EN GALICIA -5%
    PASADO E PRESENTE DA VIVENDA EN GALICIA
    MANUEL VILAS FERNÁNDEZ
    O profesor Vilas realiza unha análise exhaustiva da vivenda como subsector de construción de residencias habitábeis. No libro presente e mediante instrumentos analíticos axeitados desvéndanse os elementos que rodean o acceso á mesma e que son complexos, mesmos estruturais. A oferta e a demanda, a evolución dos prezos, a relación desa evolución coa da renda dispoñíbel, os segmen...
    En stock

    15,60 €14,82 €

  • ROSALÍA EN FAMILIA -5%
    ROSALÍA EN FAMILIA
    X.L.MÉNDEZ FERRÍN
    Rosaía de Castro en familia, no seu fogar. De primeiras, nai, pai, parella filla e fillo. Unha Rosalía revelada, inmensa. Ollamos para Ela desde a convinción da súa certeza, da súa palabra e do seu cantar.A orixinalidade deste libro áchase na reflexión sobre a súa vida coa que Méndez Ferrín nos agasalla. Desde o nacemento ata o pasamento. Unha Rosalía familiar, unha muller enga...
    En stock

    14,90 €14,16 €

Outros libros do autor