Máis vistas

Tempos novos nº 273 Febreiro 2020. A construcción naval

SKU:4600010273
€6,00

Dispoñible

Details:

Galicia tivo dende a idade media a industria naval máis forte de España. Asentada sobre unha base de operarios expertos e captando as innovacións do exterior, foi quen de renovarse continuamente. Aprendendo de holandeses e ingleses no século XVIII para facer o gran estaleiro de Ferrol sobre a base dos carpinteiros de ribeira locais. Creando a Sociedad Española de Cosntrucciones Navales en alianza con empresas inglesas e francesas nos albores do século XX, para entrar na tecnoloxía da fabricación de grandes buques de aceiro, sistemas de propulsión incluídos. Barreras soubo transitar na Ría de Vigo un camiño parecido, seguido logo polos demais estaleiros da área. Despois da reconversión dos anos oitenta, Astano soubo reiventarse creando equipos de enxeñaría e dotándose de persoal coa máxima cualificación para traballar en estruturas offshore, e Vigo soubo implantar un novo modelo de colaboración entre estaleiros e industria auxiliar que colocou á construción naval viguesa como a máis eficiente no eido privado de toda España.


O historial é para nota. Pero tamén o é o calvario de sobresaltos forzados por unha serie de factores, externos uns e internos outros, que veñen sufrindo cantos dunha ou doutra maneira teñen nos estaleiros galegos o seu principal medio de vida ou de negocio. Aínda sobrevoan as tensións producidas no 2013 por mor dunha operación de compra de Barreras (o 51% das accións) pola empresa paraestatal e mexicana Pemex. A operación que o goberno de Feijóo presentara daquela, en plena campaña electoral, como a salvación do estaleiro vigués, vén de ser denunciada ante a Fiscalía de México polo actual director xeral da empresa. Sete anos despois, o estaleiro está a punto de pasar maioritariamente a mans do xigante estadounidense Ritz Carlton: de fraguarse definitivamente, como parece, Barreras pode saír da súa situación de insolvencia e retomar a actividade na construción do trasatlántico Evrima.


Neste intre, tanto os estaleiros de Ferrol como os de Vigo teñen ou están a punto de concretar cargas de traballo importantes, pero é preciso resolver os problemas de falta de persoal cualificado, relación axeitada coa industria auxiliar e financiamento. Cómpre facelo como fixo sempre a nosa construción naval no pasado. Ollando ao exterior e aprendendo dos máis eficientes as súas mellores prácticas.

Detalles

Galicia tivo dende a idade media a industria naval máis forte de España. Asentada sobre unha base de operarios expertos e captando as innovacións do exterior, foi quen de renovarse continuamente. Aprendendo de holandeses e ingleses no século XVIII para facer o gran estaleiro de Ferrol sobre a base dos carpinteiros de ribeira locais. Creando a Sociedad Española de Cosntrucciones Navales en alianza con empresas inglesas e francesas nos albores do século XX, para entrar na tecnoloxía da fabricación de grandes buques de aceiro, sistemas de propulsión incluídos. Barreras soubo transitar na Ría de Vigo un camiño parecido, seguido logo polos demais estaleiros da área. Despois da reconversión dos anos oitenta, Astano soubo reiventarse creando equipos de enxeñaría e dotándose de persoal coa máxima cualificación para traballar en estruturas offshore, e Vigo soubo implantar un novo modelo de colaboración entre estaleiros e industria auxiliar que colocou á construción naval viguesa como a máis eficiente no eido privado de toda España.

O historial é para nota. Pero tamén o é o calvario de sobresaltos forzados por unha serie de factores, externos uns e internos outros, que veñen sufrindo cantos dunha ou doutra maneira teñen nos estaleiros galegos o seu principal medio de vida ou de negocio. Aínda sobrevoan as tensións producidas no 2013 por mor dunha operación de compra de Barreras (o 51% das accións) pola empresa paraestatal e mexicana Pemex. A operación que o goberno de Feijóo presentara daquela, en plena campaña electoral, como a salvación do estaleiro vigués, vén de ser denunciada ante a Fiscalía de México polo actual director xeral da empresa. Sete anos despois, o estaleiro está a punto de pasar maioritariamente a mans do xigante estadounidense Ritz Carlton: de fraguarse definitivamente, como parece, Barreras pode saír da súa situación de insolvencia e retomar a actividade na construción do trasatlántico Evrima.

Neste intre, tanto os estaleiros de Ferrol como os de Vigo teñen ou están a punto de concretar cargas de traballo importantes, pero é preciso resolver os problemas de falta de persoal cualificado, relación axeitada coa industria auxiliar e financiamento. Cómpre facelo como fixo sempre a nosa construción naval no pasado. Ollando ao exterior e aprendendo dos máis eficientes as súas mellores prácticas.

Información adicional

Editorial Atlántica información e comunicación GAL
Colección editorial Revista mensual de información e opinión
Nº de páxinas 90
Ilustración Non
Autoría AA.VV.
ISBN / EAN 9771137694004 (273)
Ano 2020